pátek 17. ledna 2014

Friday - throw away day

Friday is for me "throw away" day. I tend to collect a lot of stuff thinking that it could be useful sometimes in future. Guess what. Most things are stored long time, for month or years, and I donot use them.
So I decided to dedicate one day of week - Friday - to throwing away useless things. At least one piece. It is less painful for me to do that in small steps.
This custom has another side effect: I am more aware what I buy.
Several years ago we had to clean up appartement of one old woman and we have to throw away a lot of things. She loved them but for us it was only clutter. It was another moment that showed me, how useless is collecting of stuff.

Pátek je můj "vyhazovací den". Mám sklon  hromadit spoustu věcí, které by se někdy v budoucnu mohly hodit. Jenže většinu těch věcí dlouho schovávám, měsíce nebo roky, a nepoužiju. Proto jsem se rozhodla věnovat jeden den v týdnu - pátek - vyhazování zbytečností. Aspoň jednu věc. Je pro mě jednodušší to dělat po malých krocích.
Tento zvyk má ještě jeden pozitivní vedlejší efekt: víc přemýšlím nad tím, co kupuju.
Před několika lety jsme uklízeli byt po jedné staré paní a museli jsme vyhodit spoustu věcí. Ona je milovala, ale pro nás to byly zbytečnosti. To byl další moment, kdy jsem si uvědomila, jak málo užitečné je shromažďování věcí.

Žádné komentáře:

Okomentovat