pondělí 13. dubna 2015

Litoměřické zahradní trhy

V sobotu jsme vyrazily se sestrou na výlet do Litoměřic na zahradní trhy. Výborná akce. Je několik rostlin, které na zahrádce chceme mít a doufali jsme, že je tam koupíme. Tedy ne že by v našem okolí byl nedostatek zahradnictví. Ale taková koncentrace prodejních stánků a takový sortiment výrobků a sazenic, to jsme si nechtěly nechat ujít. Zaujalo mě, že jednoznačně převažovaly okrasné rostliny. Považuju zahradu za jeden ze zdrojů dobrého jídla, takže mě takový důraz na pouhou zdobnost připadá zvláštní. Jako by ty užitkové rostliny byly ošklivé. Mým snem je zahrada, která bude uspořádaná podobně jako okrásná, ale budou v ní převažovat rostliny užitečné. Brambory nebo česnek je asi lepší pěstovat v řádcích, ale třeba takový kadeřávek nebo rajče, to jsou přece rostliny krásné a není důvod, aby schované někde mimo dohled.
Sestra se mě ptala, co chci k narozeninám, řekla jsem jí, že si přeju strom. Když se probrala z mrákot, vysvětlila jsem jí, že bych ráda na zahrádku nektarinku a možná i vinou révu neboli hroznové víno. Dostala jsem obojí. Při té příležitosti jsme koupili i keřík růže. To byl vyloženě spontánní nákup, růži už jsme zkoušeli a nevedlo se jí u nás. Třeba budeme tentokrát úspěšnější. Další sazeničky už byly jen malé - medvědí česnek, konvalinky, šanta kočičí, celer, nějaké květiny (nevím jaké, květiny jsou doménou mojí sestry).
Šantu kočičí jsem koupila svému synovi, který má kocourka. Kočky prý vůni šanty milují. To jsem zvědavá.


Žádné komentáře:

Okomentovat