čtvrtek 23. dubna 2015

Peču chleba

Snila jsem o pečení vlastního kváskového chleba. Dokonce už jsem měla slíbený kvásek, ale nakonec jsem si vytvořila svůj. Na internetu jsem našla spoustu návodů, některé dost podrobné, ale nakonec jsem použila svůj vcelku univerzální postup: od oka. Vzala jsem stejné množství žitné mouky a vody, smíchala, uložila do tepla. Po jednom dní jsem přidala mouku a vlažnou vodu, zamíchala a opět do tepla. Zopakovala jsem ještě dvakrát a pak jsem zkusila upéct první chleba. Dal se jíst.
Kvásek se nepoužije celý, vždycky si trošku odložím od ledničky a použíju ho při dalším pečení. Už je mu víc než tři měsíce.
Chleba nedělám v pekárně, ale normálně v troubě. Mimo jiné proto, že kváskový chleba potřebuje kynout déle než drožďový. Po pekárně jsem toužila, dostala jsem ji, ale nepoužívala, takže jsem ji poslala o domácnost dál.
Zatím se každý chleba dal jíst, ale k dokonalosti mám ještě daleko. Ten dnešní se mi utrhl, vyznikla trhlina kolem dokola celého bochníčku. Chuťově je dobrý. Dobrý, nikoliv excelentní. Ještě mám, co trénovat.

Pokud vás pečení vlastního chleba také láká, přikládám odkazy, kde je to velmi dobře popsáno, navíc autorka těch článků má dlouhou praxi, takže ví, o čem píše:
recept na chleba
jak připravit kvásek
vady chleba


Žádné komentáře:

Okomentovat